Wednesday, April 8, 2009

.:: Latihan Industri ::.

Minggu ni just nak share berkenaan dengan pengalaman aku pergi buat "industry visit" kat tempat student2 aku. Ini sebenarnya pengalaman pertama bekerja sambil2 berjalan2…hehehe best jugak sebenarnya boleh kerja luar, xla boring asyik duk ofis jer tiap2 hari. Boleh tengok tempat2 orang, sambil makan angin. Tapi jangan sampai lupa matlamat yang sebenar untuk melihat tempat pelajar latihan industry samada memenuhi criteria untuk lulus subjek ini.

Selain daripada itu, untuk mengeratkan kerjasama antara pihak university dan industry supaya situasi menang-menang dapat dilakukan. Maklumbalas daripada pihak industry juga penting untuk memastikan pelajar2 yang dihasilkan di university memenuhi criteria seorang pekerja tidak kira samada seorang jurutera ataupun juruteknik.

Terdapat 3 orang pelajar yang perlu aku lawat, pertamanya di Canon Opto (M) Sdn Bhd Shah Alam. Kedua Synergystic Generation Sdn Bhd di Kota Kemuning, dan yang terakhir di Lembaga Getah Malaysia di Sungai Buloh. Mereka2 ni memang student2 aku dulu, coz aku penah ajar diorang subjek hydraulics & pneumatics technology.


under construction....

4 comments:

sdhouse said...

aik?ader under construction gak ke?

zulkola said...

mesti ada punya, tulis sikit2 ja...xdak masa nak tulis bnyak2,nnti bleh sambung balik...

azrich said...

lembaga getah malaysia..hmmm aku ada sorang member kerja kat situ as research officer..background nya Mechanical Engineering...ntah2 student ko tue under member aku kot..hehe

zulkola said...

ye ke tan sri, dia memang rubber research ke yg kat sg buloh...dia nama apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...